Veselīgi un vienkārši – 12 našķi darba dienai

Tas, ko ēd starp ēdienreizēm, ļoti ietekmē Tavas darba spējas, enerģiju un garastāvokli. Bet tas nav nekas jauns.

Gan jau zini, ka Tavs mīļākais populārais šokolādes batoniņš nav veselīgāko ēdienu sarakstā. Gan jau pamanīji, ka pēc tā apēšanas ir enerģijas uzplūdi, kas beidzas ar lielāku nogurumu un vēlmi ēst kādu brītiņu pēc tam. Gan jau arī nebrīnies, ka arī Hārvardas dietologi saka – našķi, kas nesatur daudz vērtīgu uzturvielu, tikai palielina mūsu apetīti vēlāk, kas reizē arī noved pie svara pieauguma (Iepriecinoši to dzirdēt, gaidot pludmales sezonu!).

Jā, tas viss ir ļoti labi zināms.

 

Kāpēc tad ir tik grūti izvēlēties par labu veselīgām uzkodām?

  1. Pieradums.
  2. Neveselīgi našķi ir garšīgi.
  3. Veselīgas izvēles liekas grūti īstenojamas dzīvē.

Mēs nekādi nevaram noliegt pirmos divus punktus, un neesam profesionāli dietologi, lai mācītu, ka tas ir labi vai slikti. Tā vienkārši ir!

Tai pat laikā, ir veidi, kā “uzvarēt” trešo punktu un padarīt veselīgus našķus vieglāk iekļaujamus Tavā ikdienas ritmā. Ja šajā pavasarī gribi biežāk veikt veselīgas izvēles, noteikti noderēs mūsu apkopotais uzkodu saraksts birojam.

 

Noteikumi, pēc kuriem atlasījām idejas uzkodām:

  • Minimāla vai nekāda gatavošana;
  • Veselīgi (ēdiens ir pilns ar uzturvielām);
  • Pazīstamas sastāvdaļas (vari būt drošs, ka to nopirksi tuvējā veikalā).

Ķeramies pie lietas! 

 

saraksts ar ikdienā vienkārši iekļaujamiem našķiem:

 

  • Riekstu un žāvētu augļu mikslis, 50 g (vari nopirkt jau gatavus vai miksēt. Indijas, lazdu, Brazīlijas rieksti, mandeles, pistācijas – variāciju ir daudz! Tikai atceries, ka rieksti un žāvētas ogas ir kalorijām bagāti, tāpēc  svarīgi nepārspīlēt ar daudzumu);
  • 1 auglis – banāns, ābols, bumbieris vai vīnogas (vienkāršāk ēdamie augļi);
  • Grauzdēti turku zirņi (nopērc paciņās jau vārītus, nolej šķidrumu, uzmet uz cepešpannas un pārber savas mīļākās garšvielas ar drusku eļļas, un 30 min dari savas lietas, kamēr zirņi grauzdējas brūni 220 grādos. Atdzesē un ieber līdzņemamā trauciņā vai tūtā. Esot cilvēki, kas taisa arī saldas versijas ar kanēli un medu. Ja esi gatavs eksperimentiem, izmēģini ar nelielu porciju!);
  • Siers (piemēram, viena vai divas strīpiņas plēšamā siera) – šo var ēst kopā ar kādu augli, piemēram, ābolu vai vīnogām;
  • Pāris ēdamkarotes humusa ar ķiršu tomātiņiem, kukurūzas čipsiem (bez garšas) vai mazajiem burkāniem;
  • Rozīnes;
  • Tumšā šokolāde vai šokolāde ar riekstiem, augļiem un ogām (labs solis tuvāk veselīgumam);
  • Mazais grieķu jogurta trauciņš ar riekstiem, ogām vai augļiem, kas pieejami pa rokai – kā arī, ar auzu vai plngraudu brokastu pārslām;
  • Popkorns (veikalos nopērkamās paciņas visbiežāk nav pārāk veselīgas. Būs labāk, ja nopirksi kukurūzas graudus un ieliksi tos papīra tūtā vai karstuma izturīgā slēgtā traukā, uzkarsējot pa taisno mikroviļņu krāsnī un uzberot savas garšvielas);
  • Saulespuķu vai ķirbju sēkliņas (ja vien kolēģus netraucē, izvēlies nelobītas – pats lobīšanas process padarīs našķēšanos ilgāku un liksies, ka apēd vairāk);
  • Pilngraudu krekeri vai sausmaizītes (no tiem nav jāatsakās, vienkārši aizstāj ar tādiem, kuros ir vairāk šķiedrvielu – ilgāk saglabāsies sāta sajūta);
  • Gāzēts ūdens. Šis nav ēdams našķis, tomēr daudziem no mums patīk limonādes, kas diemžēl satur daudz cukura un rada visas sākumā minētās enerģijas un svara svārstības. To aizstāšana ar parastu gāzētu ūdeni ir labākais pirmais solis!

 

Droši vari miksēt un veidot savas kombinācijas – piemēram, jau minētais siers ar augļiem, vai rieksti ar augļiem, vai sausmaizītes ar sieru. Ja kādu dienu negribas par to domāt un ņem līdzi pusdienas no mājām, vienkārši paņem lielāku porciju un sadali vairākās daļās. Vienu, lielāko, ēd pusdienās, kā plānots, un otru, trešdaļas vai ceturtdaļas lielumā, izmanto kā uzkodu pēcpusdienā.

Ļoti svarīga lieta, ko atcerēties – centies iet soli tālāk (gan burtiski, gan pārnestā nozīmē) un ēst, tikai domājot par ēšanu. Noej no datora uz piecām minūtēm, piecelies kājās un paēd, pastaigājot apkārt. Tā ķermenis labāk sapratīs, ka ēd, un ātrāk iestāsies sāta sajūta. Tāpat arī ļoti ieteicams turēt šos našķus sev tuvu, lai atturētos no vēlmes nopirkt ierasto neveselīgo šokolādes batoniņu, bulciņu vai čipsus, kad izsalkums uzrodas negaidītā brīdī.