Ko dāvināt klientiem un sadarbības partneriem – idejas citādākām dāvanām

Tikko esam nosvinējuši garas brīvdienas par godu Latvijas dzimšanas dienai, un strauji tuvojas nākamie svētki – vismaz tiem biroja darbiniekiem, kas ir atbildīgi par dāvanām saviem klientiem un sadarbības partneriem. Daudzi uzņēmumi gada beigās izvēlas pateikties par sadarbību ar simbolisku dāvanu, ja ne visiem, tad lielākajiem un nozīmīgākajiem klientiem. Tas ir pieklājīgs žests, kas norāda, ka viņu uzņēmums Jums ir svarīgs, un ka vēlētos turpināt sadarbību arī nākotnē.

Tai pat laikā, ir ļoti grūti izvēlēties, ko tieši dāvināt. Pastāv risks, ka dāvana iejuks pūlī starp citām praktiski identiskām lietām – ir vairāki uzņēmumi, kas jau sen nenovērtē vīna pudeles vai saldumu kastes, jo to vienkārši Ziemassvētku laikā piegādā pārāk daudz vienlaicīgi. Stresu dara arī citi iespējamie iznākumi, piemēram, ka klienta gaumei nepatiks un dāvana tiks izmesta miskastē – kopā ar to laiku, līdzekļiem un nerviem, kas ir ieguldīti gada sirsnīgāko svētku veltes sagādāšanā.

Neviens to nevēlas, vai ne? Tieši tā iemesla dēļ šeit vari smelties iedvesmu idejām, kas izceļas starp ierastajām dāvanām:

  1. Personalizēts pierakstu blociņš. Ja jūsu sadarbība ir personiskāka un dāvanu sūtīsi vienai personai, pasūti blociņus ar klienta iniciāļiem, kur viņi gada laikā varēs pierakstīt savas idejas vai piezīmes. Ja budžeta ir vairāk, vērts apsvērt arī alternatīvas, piemēram, līmlapiņu vai vizītkaršu turētāju.
  2. Abonenti. Protams, saldumu vai augļu grozs ir droša un garšīga dāvana, tomēr var gadīties, ka šobrīd ienāk pārāk daudz bumbieru, banānu vai gotiņu, lai visi biroja darbinieki varētu to apēst kopā. Lielisks žests, kā likt par sevi atcerēties, ja gribas dāvināt šādu dāvanu, ir – piegāde visa gada garumā! Svaigs augļu grozs vai konfekšu pušķis reizi mēnesī par Tevi atgādinās regulāri, un mēs zinām, ka mīlestība iet caur vēderu! Vari izpausties arī citos abonentu virzienos. Biznesa žurnāls, piegādāts uz ofisu; izspiežami roku krēmi aukstajiem gada mēnešiem – ļauj fantāzijai vaļu! Īpaši klientiem, kas bāzējas Rīgā, piegāde ir iespējama teju jebkuram produktam.
  3. E-grāmatu lasītājs. Lielākā daļa uzņēmumu vadības priecājas par nemitīgu attīstību, un grāmatas ir viena no galvenajām zināšanu krātuvēm. Papildini grāmatu lasītāju ar pāris grāmatām, kas aktuālas Tavā nozarē un noder arī klienta izaugsmei!
  4. Ziedi podiņā. Izvēlies viegli kopjamu, bet skaistu biroja dabīgo dekoru. Tas izdaiļos klienta telpas un ienesīs lielāku mājīgumu, par ko klients varēs pateikties Jums (vēlreiz jāuzsver vieglā kopšana, lai tas nepārvēršas par sažuvušu augu, ko izmet pēc mēneša).
  5. Laimes cepumi ar pareģojumu. Vienkāršs, lēts un iepriecinošs veids visam klienta birojam. Sameklē asprātīgus pareģojumus internetā, ja nav pārliecības par savām spējām izdomāt pietiekami daudz novēlējumu, un kopā ar kolēģiem nododaties cepšanas priekam. Alternatīva –  nolīgstat tuvējo beķereju šī uzdevuma izpildē.
  6. Biļetes uz izklaides pasākumu. Šī dāvana būs ļoti efektīva, ja savus svarīgākos klientus pazīsti jau ilgus gadus un zini viņu gaumi. Uzdāvini biļetes uz koncertu, izrādi vai ekstrēmu piedzīvojumu, un klients būs vairāk kā pateicīgs un iepriecināts.
  7. Ziedojums klienta nozarei. Ja Jūsu birojā ir īpaši svarīgs ekoloģiskais faktors – nedāvināt neko, kas var izrādīties lieks -, ļoti jauks žests būs ziedot naudu klienta nozares attīstībai – piemēram, zinātniskiem pētījumiem, izglītības pasākumiem par klienta nozari vai kā atbalstu meistarklasēm. Noteikti izvairies no reliģisku, politisku vai citu jutīgu nozaru atbalstīšanas.
  8. Dāvanas biroja mīluļiem. Ir salīdzinoši daudz biroju, kuros ir savi “birojdzīvnieki” jeb pieklīduši kaķi, zivis akvārijā vai suņi, kurus šad un tad nākas ņemt uz ofisu. Ja zini, ka klientiem ir savi dzīvnieki darba vidē, oriģināls apsveikums būtu papildināt ēdienu krājumus šim biroja dalībniekam – vai vismaz dāvanu karti specifiskām vajadzībām.
  9. Dāvanu kartes birojam. Kāpēc gan neiepriecināt klientu un ļaut viņam pašam izvēlēties ko tādu, kas viņam ir vajadzīgs gada gaitā? Uzdāvinot viņam iespēju papildus pasūtīt biroja vajadzībām ko patiešām nepieciešamu, Tu atvieglosi viņa dzīvi un klients Tevi atcerēsies. Liela daļa vadības līmenī strādājošo zina, ko vēlas, un nepriecāsies pat par pildspalvu, kas neatbilst viņa vai viņas gaumei. Lai arī ko teiktu par dāvanu kartēm – tā ir daudz labāka dāvana kā tā, kas netiek izmantota un izmesta miskastē.

Šo sarakstu vislabāk lietot kā iedvesmu, ko pielāgot savām individuālajām vajadzībām un budžeta iespējām. Ceram, ka jau ir radušās pāris idejas, kā izcelt savu dāvanu pārējo vidū un likt saviem tik dārgajiem klientiem, kuru dēļ mūsu uzņēmumi pastāv, likt sajusties nedaudz vairāk mīlētiem un gādātiem. Lai Ziemassvētku gatavošanās laiks paiet mazākā stresā kā parasti!