Kāpēc lielā pavasara tīrīšana birojā ir svarīga

Iestājoties siltākam (vai vismaz gaišākam) laikam, arvien aktuālāka paliek jebkāda veida tīrīšana un attīrīšana. Biroja tepām tas nozīmē – lielo pavasara uzkopšanu. Ikdienas pienākumu gūzmā bieži vien tas kļūst par darbu, kas tā arī paliek sarakstā, jo ikdienas pienākumi šķiet pietiekami nozīmīgi.

Tā tam nevajadzētu būt! Ofisa ģenerāltīrīšana vairākas reizes gadā sev līdzi nes ļoti daudzus plusus. 

 

Kāpēc lielā tīrīšana ir svarīga 
  1. Liekais svars. Putekļainas telpas noved pie liekā svara? Izrādās – jā. ASV veikts pētījums pierādījis – putekļi, kurus parasti var atrast katrā mājā, pa visām telpām pārnēsā hormonus regulējošas ķīmiskas vielas, kuras veicina svara pieaugumu. Šīs vielas iedarbojas uz mūsu ķermeņa šūnām tā, ka šūnas pastiprinātāk sāk uzkrāt taukus. Protams, neveselīga pārtika un mazkustīgums svara pieaugumu veicina vairāk, tomēr šos rezultātus ir vērts ņemt vērā. Īpaši pilsētvidē, kur ķermenim kaitīgās vielas lido apkārt biežāk kā svaigā gaisā pie meža vai ūdens.
  2. Ietaupīta nauda. Ja regulāri kārto biroja telpas, katru reizi ir iespēja atrast noslēptos dārgumus – priekšmetus, kas ir pasūtīti labu laiku iepriekš, un aizmirsti. Piemēram, to kasti ar 300 pildspalvām, līmlapiņu paku vai mazo stikla glāžu komplektu. Tas nozīmē, ka nepasūtīsi dubultā preces, kuras vēl joprojām ir pieejamas birojā. Tas, savukārt, nozīmē, ka ietaupīsies līdzekļi, kurus tērēt citām, svarīgākām lietām, vai novirzīt kam citam, piemēram, kopīgiem saliedēšanās pasākumiem.
  3. Efektivitāte. Nesakārtojot savu darba telpu vai pat galdu, ir arvien grūtāk atrast mazās, tik vajadzīgās lietas. Tad agri vai vēlu pienāk brīdis, kad tas jau sāk traucēt normāli pildīt darba pienākumus. Piemēram, ja uzdevums aizņēma stundu un no tā 20 minūtes bija jāmeklē skavotājs, tā ir ļoti laba zīme, ka laiks biroja kārtošanai! Pat vienas nedēļas laikā ietaupīsi laiku un ātrāk padarīsi darbus, jo zināsi, kas kur atrodas.
  4. Labākas darba spējas. Kārtīgi neiztīrītas telpas nozīmē mikrobu un baktēriju uzkrāšanos. Mikrobu un baktēriju uzkrāšanās nozīmē biežākas saslimšanas, (tai skaitā, gripas gadījumus, alerģijas). Biežākas saslimšanas nozīmē sliktākas koncentrēšanās spējas vai retāku strādāšanu. Neizklausās iepriecinoši!
  5. Profesionālāka dokumentu uzglabāšana. Nekad nevar zināt, kad būs vajadzīga tieši šī atskaite, kas tagad mētājas starp visām citām atskaitēm, čeku kaudzītēm un vecām elektrības rēķinu vēstulēm. Regulāri sakārtojot un uzglabājot dokumentus konkrētā kārtībā, padarīsi tos vienkāršāk atrodamus. Svarīgi, protams, piešķirt īpašu vērību sensitīvai informācijai un to glabāt ne tik viegli pieejamās vietās, lai izvairītos no šīs informācijas noplūdes.

 

Ja iemesli, kāpēc tīrīt, ir jau sen zināmi un gribas tikai ķerties klāt, ar ko sākt? Pa sīkiem solīšiem, kā veikt tīrīšanu, vari lasīt šeit. Ja birojā jums jau ir zināma kārtība, kādā tīrīt, noderēs saraksts ar pavasara tīrīšanai nepieciešamākajiem priekšmetiem. Ja birojā regulāri glabāsies šis tīrīšanas “sākumkomplekts”, varēsiet taisīt lielo uzkopšanu kaut tajā pašā dienā, kad visiem uznāk iedvesma.

 

Pamata lietas, kurām jābūt katrā birojā pirms lielās pavasara tīrīšanas:
  • Virsmu tīrīšanas līdzeklis, universāls. Der lielākajai daļai virsmu – notīra un dezinficē. Protams, specifiskām virsmām vienmēr labāk izmantot piemērotus tīrāmos līdzekļus, tomēr šis ir pamatu pamats.
  • Tīrāmās lupatiņas. Lai ir, ar ko slaucīt virsmas. Ja Jūsu birojā īpaši rūp dezinfekcija, izvēlies mikrošķiedras lupatiņas. Tās saķer putekļus un netīrumus, neļaujot tiem nokļūt atpakaļ gaisā.
  • Kastes uzglabāšanai. Lielisks risinājums, kur uzglabāt liekās lietas, kas atrodas uz galdiem vai plauktos. Uz katras kastes var uzrakstīt, kāda tipa lietas tajā atrodas, lai palīdzētu vēlāk atrast.
  • Papīra vai plastikāta indeksi un uzlīmes. Izmanto uzlīmes uz kastēm un mapēm to organizēšanai, vai padari vieglāk atrodamus dokumentus ar krāsainiem indeksiem. Palīgi, bez kuriem neiztikt, ja papīru kaudzes jau ir sakrājušās lielas un ir svarīgi tajās orientēties ātri.
  • Papīra smalcinātāji. Drošākais veids, kā iznīcināt konfidenciālus dokumentus, kuri vairs nav jāuzglabā.


Katrs ofiss ir individuāls un ar savām vajadzībām, tāpēc papildus šiem priekšmetiem noteikti jau zini citus, bez kuriem neiztikt tieši Tavā birojā. Tomēr šis ir labs sākums, ar kuru ieviest tīrību un kārtību savā darba vidē. Tā visiem uz darbu nākt kļūs patīkamāk un veselīgāk, kā arī efektīvāk un ātrāk izdosies pildīt ikdienas pienākumus.