Kā atvadīties no kolēģiem, mainot darbu

Pēdējā diena darbā bieži vien rada apjukumu – kā rīkoties? Nest saldumus? Tie tomēr nav svētki… Vienkārši pamāt un aiziet? Liekas pārāk nepersoniski, it īpaši, ja attiecības ar kolēģiem ir draudzīgas.  

Šajā blogā atradīsi ieteikumus, kā pieklājīgi atvadīties no kolēģiem, ja maini darba vietu.

1. Atvadies aci pret aci no tuvākajiem kolēģiem.

Būtu dīvaini dziļā sarunā atvadīties no kolēģa, ar kuru vienreiz runāji par cukura cenām liftā, tomēr īpaši draudzīgie darba biedri noteikti ir pelnījuši cieņu – atvadu sarunu. It īpaši, ja Tava prombūtne nozīmīgi mainīs viņu darba ikdienu un sadzīvi. Pasakies par lielisko komandas darbu, novēli īstu, personisku novēlējumu, un, ja tas vēl nav izdarīts, apmainies ar kontaktinformāciju.

2. Nosūti pieklājīgu e-pastu visai komandai.

E-pastam nav obligāti jābūt garam un izsmeļošam. Tas ir kā pieklājīgs žests, kurā pasakies par kopīgi nostrādāto laiku un novēli panākumus komandai turpmāk.

No kā labāk izvairīties atvadu e-pastā:

  • Pārāk lielas sajūsmas par aiziešanu no darba.
  • Pārāk daudz detaļu par jauno darba vietu un izaicinājumiem. Īpaši, ja jaunais darbs ir labāk apmaksātā darbā, uzņēmumā ar lielāku ietekmi nozarē.
  • Nomelnojošiem tekstiem par uzņēmumu vai cita tipa negatīvu informāciju – ja ne citu iemeslu dēļ, tad gluži vienkārši tāpēc, ka nekad nezini,kā šāda informācija var atgriezies nākotnē atpakaļ, nevēlamā veidā.

Kā vislabāk veidot e-pastu:

Protams, katrai darba vietai un amatam specifika var atšķirties, tomēr pietiekami universālas e-pasta atvada struktūra var izskatīties šādi:

  • Pasakies komandai un kolēģiem par darbu – vispārīgi.
  • Pastāsti, cik ilgi strādāji šajā darba vietā un ko tā devusi.
  • Mini kādu aizraujošu brīdi, projektu, ko atcerēsies vienmēr ar lepnumu un prieku. Ja iederas, labsirdīgi pajoko par kādu kolēģi vai izmanto kādu iekšējo joku.
  • Īsi uzraksti, ka tagad sāksies jauna nodaļa dzīvē, jauni izaicinājumi,  minot virzienu, bet nenosaucot konkrēto darba vietu, un piemini, ka darba maiņa nav bijis vienkāršs lēmums.
  • Ja nepieciešams, pievieno praktisku informāciju e-pasta sākumā vai beigās ar jauno cilvēku, kas pārņems Tavus pienākumus un citām personām, kas varēs atbildēt uz jautājumiem par projektiem, piemākumiem, ar kuriem strādāji.
  • Atstāj savus kontaktus (personīgo e-pastu, telefonu). Ja tas vēl nav izdarīts, pievieno kolēģus savam Linked In lokam.
  • Nobeidz e-pastu ar domu, ka ceļi noteikti kādreiz krustosies, un novēli veiksmi darbos.

3. Nosūti pieklājīgu un informatīvu e-pastu klientiem.

Ja tas iederas, protams. Šis e-pasts var būt vēl īsāks kā kolēģiem veltītais:

  • Informē par datumu, no kura vairs nedarbosies konkrētajā uzņēmumā,
  • atstāj kontaktinformāciju par jauno personu, kura pārņems komunikāciju un darbu ar klientu, kā arī citām organizatoriskām lietām, lai klients zina, kad pie kā vērsties,
  • pasakies par kopā veiktajiem darbiem un
  • novēli veiksmi, panākumus un izaugsmi klientam, pasakot, ka ceļi noteikti vēl krustosies.Šāds žests norāda, ka saglabā draudzīgu attieksmi.

Pievieno arī klientus Linked In un, tāpat kā ar kolēģiem – ja arī ar kādu klientu izveidojušās ļoti draudzīgas attiecības, labāk doties pie viņa un izskaidrot situāciju, vai arī vismaz nosūtīt personiskāku ziņu un pateikties par lielisko sadarbību, uzsvērt, ka bija prieks sadarboties.

Atceries, labāk nenomainīt savu jauno darba vietu pāris nedēļas pēc aiziešanas no darba (noteikti ne pirmajā dienā!). Tas var bijušajiem kolēģiem, klientiem un arī priekšniekiem atstāt iespaidu, ka neesi pametis šo darba vietu ar pozitīvu noskaņu pret to.

Kopsavilkumā – atvadies īsi, bet laipni, nodod informāciju par cilvēkiem, pie kuriem vērsties par Taviem līdzšinējiem pienākumiem. Izvairies no nomelnošanas vai detalizētas stāstīšanas par vietu, uz kuru dosies. Novēli panākumus turpmāk, un parādi, ka esi atvērts kontaktiem. Šādi atvadas būs bijušas pienācīgas, un būsi drošs, ka arī nākotnē varēsi draudzīgi sazināties ar šiem cilvēkiem, ja nu būs nepieciešamība.