Kā palikt veselam birojā saaukstēšanās sezonā?

Saslimt ar saaukstēšanos vai gripu – kas tāds, ko, decembrim tuvojoties, ne tikai negribam.

Bieži sakām līdzīgu kā – “Es to nevaru atļauties!”. Darbi ir lielākajos apgriezienos. Tik daudz, kas jāpaspēj līdz gada beigām!

Kā izvairīties no saaukstēšanās viļņa birojā?

Šeit pāris ieteikumi, kas var palīdzēt izvairīties no apkārt klejojošiem vīrusiem.

1 Retāk lieto koplietošanas priekšmetus.

Tas nozīmē – printerus, kafijas automātus, lifta pogas. Arī tādus, par kuriem parasti neaizdomājies – tastatūras, papīra sakniedējamos, austiņas ar mikrofonu, pildspalvas un zīmuļus. Baktērijas un vīrusi var dzīvot pat vairākas stundas, kopš nokļūst uz priekšmeta, tāpēc centies no tiem izvairīties.

Ja nu negribi izskatīties pēc detektīva Monka vai izvairīties no neveiklām situācijām kolēģu un priekšnieku priekšā, vismaz izvairies pieskarties sejai pēc šo priekšmetu lietošanas, un nomazgā rokas, cik ātri iespējams.

2 Mazgā rokas

Jā, šis, izrādās, ir labākais veids, kā notīrīt iespējamos mikrobus un vīrusus. Lai arī daudziem liekas, ka palīdz arī roku dezinficētājs, tas diemžēl tiek galā tikai ar baktērijām, ne vīrusiem. Pirms ēšanas, pēc tikšanām vai koplietošanas priekšmetu lietošanas labāk izvēlies klasiku un mazgā rokas ar ziepēm.

Atceries par pareizu roku mazgāšanu:

  • Samitrini rokas ar ūdeni, tad lieto ziepes.
  • Rūpīgi nomazgā pirkstu aizmugures, starp pirkstiem, un izrīvē nagu apakšu.
  • Turpini vismaz 20 sekundes. Ja tas palīdz, izmanto “Daudz baltu dieniņu” kā taimeri – nodziedi to lēnā ritmā no sākuma līdz beigām, kamēr mazgā rokas.
  • Noskalo rokas.
  • Nosusini rokas ar tīru dvieli vai nožāvē sausas.

3 Ēd vitamīnus

C un D vitamīni atbalsta imūnsistēmu un palīdz ķermenim labāk tikt galā ar vīrusiem. Ja jūti, ka neuzņem C un D vitamīnu pietiekošā daudzumā, labāk vērsies pie sava aptiekāra un izvēlies kvalitatīvus vitamīnus, kas Tev palīdzēs izturēt saaukstēšanās vilni.

4 Ieturi distanci – bet ne no visiem

Lai arī cik izplatīts mīts būtu, ka sevī jāieslēdz viegla paranoja un jāpārtrauc kontaktēties ar jebkuru kolēģi, izrādās, tam nav iemesla. 2010. gada pētījumā atklāts, ka cilvēki, kuri, iespējams, ir saaukstējušies, bet vēl neizrāda simptomus, nebūs tie, kuri visticamāk varētu “aplipināt” otru. Tieši tie kolēģi, kuri jau šķauda un klepo, varot izplatīt vīrusus tālāk.

 

Ko darīt, ja jau jūti pirmos saaukstēšanās simptomus?

Iesakām cienīt savu veselību un kārtīgi izgulēties.. mājās.

Runa nav tikai par projektu vai cītīgu strādāšanu! Sākot ārstēties uzreiz, var saīsināties atveseļošanās laiks, un palikšana mājās palīdz pārējai komandai neturpināt saslimšanas ķēdi un palikt veseliem. Turklāt saaukstējoties ķermenim grūtāk saglabāt asu prātu un darīt darbus tik labi, kā parasti.

Iesakām nodrošināties ar C vitamīna krājumiem, veikt savus atveseļošanās rituālus (teju katram ir sava, pārbaudīta metode), un nākt atpakaļ uz darbu jau moži un žirgti, ar jaunu, svaigu prātu.