Kā izmantot sociālos tīklus karjeras izaugsmei

Sociālos tīklus izmanto lielākā daļa Latvijas un jau sen zināms, ka darba devēji visticamāk pēta mūsu profilus, pirms pieņem mūs darbā.

Ieskaties vieglos padomos, kurus pielietot jau šodien, lai ar savu sociālo tīklu profilu uzlabotu savas karjeras iespējas.

Kā izmantot sociālos tīklus karjeras izaugsmei

1 Iegooglē savu vārdu un uzvārdu

Nav gluži sociālais tīkls, bet viss sākas ar to. Jau sen nav noslēpums – darba devēji ierakstīs Tavu vārdu un uzvārdu interneta meklētājā. Izdari to pirms viņiem. Veci Myspace profili no 2003. gada emo stilā? Varbūt labāk to izdzēst.

Vai arī otrādi. Ja raksti blogu, par ko lepojies, Tev ir savs video kanāls, iespējams, ir laiks tajos ierakstīt savu vārdu un uzvārdu, lai Google meklētāja rezultātos šī informācija parādītos augstāk.

2 Papildini sociālo tīklu profilus ar īsu informāciju par karjeras sasniegumiem

Ne senākiem sasniegumiem par pēdējiem 10 gadiem. Izskatīsies profesionāli, ja uzreiz, ieejot Tavā profilā (ne tikai Linked In, arī Facebook, Instagram vai Twitter), būs redzams, kādā nozarē strādā un kāpēc tajā esi labs.

3 Parūpējies par labu profila bildi

Tai obligāti nav jābūt profesionālas fotosesijas meistardarbam. Nostājies labā gaismā uz neitrāla fona, parūpējies, ka izskaties piedienīgi un kopti, un palūdz kādam sevi nobildēt līdz viduklim ar kvalitatīvu telefona kameru.

Kā iesaka cilvēkzinātnes pētniece Vanesa Van Edvardsa (Vanessa Van Edwards), tieši no foto visātrāk par Tevi var veidoties pirmais iespaids (gribot vai negribot), tāpēc parūpējies par skaidri saskatāmu seju, draudzīgu smaidu un atstāj savas rokas bildē. Esot pierādīts, ka cilvēki, kas rāda savas rokas kā video, tā lekcijās un sociālo tīklu foto, liekoties uzticamāki.

4 Seko nozares vai profesijas viedokļu līderiem, interešu grupām, medijiem, uzņēmumiem

Tā vienmēr būsi informēts par aktuālākajiem jaunumiem un varēsi iesaistīties sarunās par tiem.

5 Iesaisties sarunās par nozari

Attiecas uz iepriekšējo punktu – loģisks nākamais solis. Parādi savu nostāju un profesionālo viedokli! Laika gaitā tas stabilizēs citiem nozares cilvēkiem Tavu tēlu kā zinošu. Protams, komentāriem jābūt profesionāliem un pamatotiem, lai atstātu labu iespaidu.

6 Savāc īstas, labas atsauksmes

Palūdz labākajiem klientiem, sadarbības partneriem un kolēģiem par sevi uzrakstīt īsu atsauksmi Linked In, Facebook lapā, ja Tev tāda ir. Uztaisi ekrānšāviņu un saliec tos kā Insta Story savā Instagram profilā, un saglabā Highlights sadaļā.

Atsauksmes ir viens no efektīvākajiem pārliecināšanas veidiem sociālajos tīklos, jo par Tevi runā citi cilvēki. Līdz ar to, šī informācija liekas ticamāka svešam cilvēkam. Izmanto to!

7 Kļūsti par cilvēku, pie kura vērsties par Tavas nozares jautājumiem

Iesaki labākos speciālistus, grāmatas, interneta resursus gan grupās, gan savā sociālo tīklu profilā par savu nozari. Iespējams, atdevi neredzēsi uzreiz, bet ilgākā laikā cilvēkiem iesēdīsies prātā kā persona, kas ir zinoša savā jomā.

8 Seko uzņēmumiem, kuros redzi savu nākotni

Izcili, ja esi savā īstajā vietā. Tomēr, ja Tev ir kāds sapņu uzņēmums, kurā strādāt, noteikti seko tā sociālo tīklu profiliem. Vairums uzņēmumu tur liek informāciju par vakancēm, dažreiz pat ātrāk kā tās parādās darba sludinājumu portālos. Nepalaid garām izdevību un, iespējams, sagaidīsi savu iespēju doties uz darba interviju.  

Visi šie soļi ir vienkārši īstenojami jau šodien, un noteikti ilgtermiņā dos labus rezultātus Tavas karjeras attīstībai.