Kā dabiski palielināt enerģiju darbā

Pavasaris jau tuvojas, bet tomēr šķiet, ka pārāk lēni? Enerģiju ir grūtāk noturēt, kafija vairs nepalīdz, sāc apskaust lāčus, kuri bez sirdsapziņas pārmetumiem guļ ziemas miegā?

Šeit aprakstīts, kam pievērst uzmanību, lai ikdienā pietiktu spēka visam.

Vide Tev apkārt

  • Iekrāso ikdienu – noliec zaļu istabas augu telpā, kur strādā, kas dos papildu skābekli un arī atgādinās par pavasara tuvošanos. Ja izvēlēsies augu ar sarkaniem ziediem, iegūsi papildu labumu, jo sarkana krāsa uzmundrinās un liks prātam darboties ātrāk.
  • Atver logu – saules gaisma palielinās enerģijas līmeni, svaigs gaiss atsvaidzinās ne tikai telpu, bet arī domas. Ja nu aiz loga saules maz, ieslēdz vairāk gaismas telpā, kurā strādā, arī tas uzmundrinās.
  • Izmēģini smaržu iedarbību – izvēlies citrusu, piparmētru vai kanēļa smaržu, lai uzlabotu garastāvokli un paceltu enerģijas līmeni.
  • Pagriez skaļāk mūziku – ja strādā lielā kolektīvā, uzliec austiņas, jo ne visi novērtēs šādu uzmundrināšanas taktiku. Tomēr skaļa mūzika atmodinās Tavu prātu un ļaus tam darboties možāk. Papildus garastāvokļa uzlabojums radīsies, ja dziedāsi līdzi mūzikai, kuru klausies.

Izkusties

  • Padejo pie mūzikas, kas skan Tavā darba vietā. Ejot pēc tējas krūzes, liec soļus mūzikas ritmā un jutīsi, kā asinis riņķo ātrāk.
  • Izstaipies. Pacel rokas virs galvas kā balerīna, iztaisno plecus, sajutīsi ne tikai enerģijas atjaunošanos, bet arī pašpārliecības celšanos.
  • Piecelies no galda. Izej ārā, ieelpo svaigu gaisu, ļaujot rasties svaigām domām, ja nevari atstāt darba vietu, aizej parunāties ar kolēģiem, jo arī saruna var uzmundrināt prātu, vari pastāstīt kolēģim joku, smiekli izraisīs labo hormonu rašanos, turklāt tas uzmundrinās jūs abus.  

Tavs uzturs

  • Uzņem šķidrumu – ne vienmēr ikdienas steigā pietiek uzņemt pietiekoši daudz ūdens? Ir vērts aiziet pakaļ krūzei tējas vai ūdens glāzei, jo šķidruma trūkums rada nogurumu, derēs arī neliela krūze kafijas, tomēr labāk izvēlēties dzērienus bez cukura.
  • Košļā – ne tikai ēdienu, pirms garas un svarīgas sapulces, paņem košļājamo gumiju un Tu paliksi modrs.
  • Ēdiena kvalitāte – roka stiepjas pēc uzkodas? Labāk izvēlies pilngraudu batoniņus, tie vienmērīgāk pacels enerģijas līmeni. Ja vēlies šokolādi, apstājies pie pāris gabaliņiem, pārējos notiesāsi vēlāk- lai enerģijas pietiek visai dienai.

Dienas ritms

  • Celšanās. Piecelies nedaudz agrāk, lai arī ļoti gribas atlikt modinātāju un pagulēt mazliet ilgāk, ir svarīgi celties agrāk, noskaņoties dienai un pabrokastot. Auksta duša no rīta arī uzlabos enerģijas līmeni, palīdzot ķermenim pamosties. Ja vēlies, dienas gaitā ievies power nap – 10-20 minūtes miega palīdzēs smadzenēm “restartēties”.
  • Darba vietā noskaņojies darbam. Ja atnākot darba vietā, pārskatīsi paveicamos darbus, enerģijas pietiks arī tad, ja klāt nāks kaut kas negaidīts. Šajā brīdī vari arī sakārtot darba vietu, kas dos skaidrību domās.
  • Darba dienas beigas. Noslēdz dienu ar rituālu, kas ļaus prātam pārslēgties, tā var būt konkrēta dziesma pa ceļam uz mājām vai ikdienas veikala apmeklējums, kad iepērcies vakariņām, galvenais ir “izslēgt” darba domas, lai prāts var atpūsties.   

 Iekļaujot šos padomus savā ikdienā, Tu panāksi, ka enerģija atjaunosies dabiski, varēsi mundri sagaidīt pavasari, kad siltie saules stari enerģijas līmeni pacels augstāk.