Idejas līdzņemamām pusdienām – steidzīgam ritmam

Nepieciešamas idejas līdzņemamām pusdienām, kuru sagatavošana neprasa pārāk daudz laika? Mums ir padomā izcilākās idejas!

Tās ne tikai ietaupīs laiku iešanai uz un no kafejnīcas, vai stundām ilgu gatavošanu mājās, bet arī ietaupīs līdzekļus, kurus tērēt patīkamākām vai nepieciešamākām lietām. Jau sen zināms, ka, pērkot ēdienu ārpus mājas, iztērējam daudz vairāk nekā tad, ja to gatavotu paši.

Īpaši piemērotas līdzņemamo pusdienu idejas būs tiem, kuriem šogad tā saucamais “zelta gads” patiesi ir iesācies strauji – vēl joprojām slodze iet uz urrā un darāmo darbu saraksts sniedzas augstāk par Himalajiem.

Lielas prāta slodzes gadījumā ir īpaši svarīgi, ka nepadodamies kārdinājumam pasniegties pēc šokolādīgiem gardumiem vai ātro ēstuvju piedāvājuma, bet patiesi uzņemam veselīgu pārtiku, kas dod nepieciešamo enerģiju  bez liekām cukura (un, līdz ar to, enerģijas) svārstībām.

Ja ēdīsim veselīgi, gan prāts darbosies asāk, gan darāmie darbi līdz ar to ies uz priekšu ātrāk, un arī vakarā, pārejot mājās, enerģija būs saglabājusies vairāk.

Ķeramies pie lietas! Zemāk atradīsi idejas veselīgām līdzņemamām pusdienām pusdienu kārbiņā, kā arī pāris ēdienu kombinācijas, ja nu pilnībā nevēlies domāt par līdzņemamo ēdienu, vienkārši salikt savā pusdienu kārbā.

14 sastāvdaļas veselīgām līdzņemamo pusdienu kombinācijām

1. Pamatēdiens.

  • Rupjmaizes šķēles
  • Griķi (vienkārši paņem sausus griķus, aptuveni 50g, bet iztestē, kāda ir Tev nepieciešamā porcija, un aplej jau dienas sākumā ar verdošu ūdeni, uzliec vāku (vai birojā pieejamu šķīvi). Pēc pāris stundām Tev būs gatavi griķi, kā tikko vārīti.)
  • Auzu pārslas ar kaltētiem augļiem un ogām. Arī auzu pārslas vajadzētu apliet ar verdošu ūdeni, šeit pat var pietikt ar 10 minūtēm pirms ēšanas, un virsū uzlikt “vāku”. Ir cilvēki, kuriem patīk auzu pārslas ēst ar jogurtu – ja ērtāk un gaumei tīkamāk ir jogurts, noteikti jāizvēlas tas karstā ūdens vietā. Jāatceras vienīgi ņemt līdzi bezpiedevu jogurtu, lai ķermenim nebūtu tāds pats cukura efekts kā no saldumiem 🙂 

2. Piedevas.

  • Siers
  • Avokado
  • Humuss
  • Konservēts tuncis (šeit noskaidro, vai kolēģi ir zivju smaržas atsaucīgi. Lai arī tuncis nav no zivīm ar tipiskāko aromātu, tas var traucēt apkārtējiem, it īpaši, ja to jauksi ar karstu ēdienu)

3. Saldais ēdiens, uzkodas.

  • Vīnogas
  • Āboli
  • Apelsīni
  • Banāni
  • Mini burkāni
  • Riekstu un žāvētu ogu maisījumi
  • Žāvētas pupiņas (lielisks olbaltumvielu avots! Tieši olbaltumvielas ir tās, kas rada sāta sajūtu)

Jā, lai arī šobrīd, iespējams, šķiet, ka tikai augļi nespēs dot vajadzīgo cukura daudzumu, pielietojot nelielu gribasspēku, pēc pāris dienām vai nedēļas jau jutīsi, kā viens vīnogu ķekars spēj dot daudz lielāku devu enerģijas kā neveselīgākas alternatīvas. Prieks un lepnums, kas rodas, saprotot, ka neveselīgāks ieradums ir nomainīts uz veselīgāku, palīdzēs noticēt saviem spēkiem un uzņemties arvien lielākus izaicinājumus. Tas noderēs kā darba, tā arī privātajā dzīvē!

4. Papildus: garšvielas.

Vispliekanāko ēdienu īpaši gardu padara garšvielas. Ja steigas dēļ ņem uz darbu tik vienkāršas sastāvdaļas kā šīs, droši izpaudies ar savām mīļākajām garšvielām, to maisījumiem, sāli un pipariem.

4 kombinācijas veselīgām līdzņemamām pusdienām.

Kombinācija 1

Kombinācija 2

Kombinācija 3

  • 2 rupjmaizes šķēles, humuss, burkāni
  • Bumbieris
  • Riekstu un žāvētu augļu maisījums

Kombinācija 4

—-

Lūk – pavisam vienkārši, atliek tikai ielikt pusdienu kārbā, un darba vietā sagatavot pusdienas aizņems vien pāris minūtes, savukārt enerģija saglabāsies ilgāk. Lai izdodas savienot steidzīgo dienas ritmu ar veselīgām pusdienām!