Atvaļinājums bez atvaļinājuma – 4 padomi enerģijas līmeņa uzturēšanai, ja vasarā jāstrādā

Varbūt savā darba vietā strādā pārāk īsu laiku, lai vēl ņemtu atvaļinājumu; varbūt garākās brīvdienās devies jau pavasarī vai rezervēji nedēļu vēlāk, rudenī; varbūt Tava darba specifika neļauj šobrīd ņemt pauzi vai kolēģi jau izķēruši visas brīvās dienas līdz septembrim.

Iemeslu var būt daudz, tomēr fakts ir viens: šajā vasarā Tu esi bez atvaļinājuma.

Kā izmantot vasaru, lai enerģija un prieks saglabātos visu silto mēnešu garumā arī bez ilgākām brīvdienām? To lasi šajā blogā.

1. Sāc dienu ar prātu un enerģiju sakārtojošiem rituāliem.

Ļauj sev sākt dienu patīkamā veidā, kas sakārto prātu. un noskaņo enerģiskai, priecīgai dienai. Foto: Unsplash

Lai arī ziemā ilgāk pagulēt šķiet loģiski, jo no rītiem ir tumšs un auksts, vasarā ir daudz vienkāršāk piecelties agrāk un ātrāk – pa logu jau piecos no rīta aust saule. Liekā rīta stunda var būt laiks, kad veltīt laiku sev, uzkrāt enerģiju un parūpēties par savu iekšējo pasauli, lietām, kas ir vissvarīgākās. Skaties vairāk šajā blogā, lai iedvesmotos produktīvas dienas rīta rituāliem.

2. Izmanto katru izdevību gozēties saulē.

Ne par velti ziemā jūtamies nogurušāki un drūmāki! Saules gaisma cilvēkam ir ļoti, ļoti nepieciešama labsajūtai. Tā palīdz slavenā D vitamīna radīšanā, kas spēcina mūsu ķermeņa spēju pretoties slimībām, rada laimes sajūtu un pētījumos ir pierādījis sevi kā trauksmes, noguruma un depresijas mazinātājs. Izmanto katru izdevību gozēties saules gaismā – ierosini kolēģiem pusdienot parkā; pirms vai pēc pusdienām pastaigājies pa tuvējo apkārtni; pēc darba, ja vēl gaišs, dodies ilgākā pastaigā. Tā uzkrāsi papildus enerģiju, kas ļaus atjaunot spēkus darbam.

3. Brīvdienām ļauj būt brīvdienām.

Tas nozīmē – nost no darba pienākumiem. Mūsdienās teju jebkurā nozarē ikdienā mums jādara vairāk darbu, nekā ir iespējams izradīt 40 stundās nedēļā. Lai arī šķiet, ka pāris atbildes uz e-pastiem brīvdienās jau neko nemainīs, Tu pieņemsi labāku lēmumu, ja atliksi strādāšanu uz pirmdienas rītu. Pilnīga atslēgšanās un atpūta, kurā esi kopā ar ģimeni, ceļo vai kā citādi aizraujoši pavadi laiku, uz Tavu prātu iedarbojas līdzīgi kā muskuļu atpūtināšana no smagiem sporta treniņiem 5 dienas nedēļā. Ķermenim (un prātam) nepieciešama šī atpūta, lai audzētu (prāta) muskuļus, uzkrātu spēkus un ļautu Tev sasniegt labākus rezultātus tad, kad tas patiesi ir nepieciešams.

4. Sports, sports, sports!

Padomi vasarai bez atvaļinājuma
Tev nav jāskrien no rītiem vai jāapmeklē aerobikas nodarbības, ja tas nepatīk – ir simtiem veidu, kā izkustēties, tikai jāatrod savs! Foto: Unsplash.com

Tici vai nē, sports ir viena no labākajām atpūtām! Fiziska izkustēšanās, kas mums liek svīst, palīdz ķermenim atjaunoties, apasiņo smadzenes labāk. Tas viss, savukārt, ļauj izturēt lielāku mentālo slodzi. Nerunājot par enerģiju, kas saglabājas vēl ilgi pēc sportošanas. Izvēlies savu mīļāko sporta veidu – peldēšanu, skriešanu, bumbas spēlēšanu ar bērniem, izdejošanos pie rīta mūzikas vai riteņbraukšanu uz darbu. Galvenais, atrodi veidu, kas Tev šķiet aizraujošs, ieplāno kalendārā un priecājies par tā radītajām sekām.

Ja nu kādu iemeslu dēļ šobrīd vēlies mainīt darbu, ieskaties mūsu vakancēs – šobrīd paplašināmies un meklējam sev burvīgus kolēģus!