8 knifi, kas darbā ļaus izkustēties vairāk

Kad tad gribas vairāk kustēties, ja ne tagad – ārā beidzot ir silts, un esam jau nosēdējušies pietiekami pa ziemas mēnešiem.

Diemžēl mūsdienu realitāte ir tāda, ka birojos lielākā daļa dienas jāpavada sēžot. Tas, protams, atstāj iespaidu uz veselību.

Ja pirms pāris gadiem vēl domājām, ka pietiek vairākas reizes nedēļā izkustēties, jaunākie pētījumu rezultāti liecina, ka tik labi neesot gan. Stundām ilgstoša sēdēšana rada veselu virkni ar veselības kaitēm.

Piemēram?

  • Asinis riņķo lēnāk, līdz ar to, sirds var nestrādāt tik labi kā agrāk;
  • pietūkt kājas;
  • ja smadzenēm nepieplūst asinis, tās sāk strādāt lēnāk un miglaināk.

Turklāt, cilvēka ķermenis, moderniem terminiem izsakoties, ir “dizainēts” kustībām, tāpēc, nepildot tā oriģinālās funkcijas, tas sāk ierūsēt. Kas nozīmē – muskuļu un kaulu audi pavājinās, un grūtāk ir veikt pat ikdienišķas darbības, piemēram, pastaigāt pa lielveikalu iepērkoties vai pārnēsāt smagumus.

Doma skaidra! Vajag atrast veidus, kā izkustēties arī garās darba dienās, kad tā vien liekas, ka nav citas iespējas kā sēdēt 10 stundas no vietas. Par laimi, tādi veidi ir! Un tie slēpjas pavisam mazos soļos, pavisam ikdienišķās darbībās.

 

Pārkārto savu galdu

Tā, lai Tev nav citas izvēles, kā piecelties, kad vajag dabūt mapi, papīrus, printeri, pat telefonu. Princips ir vienkāršs – divas vai trīs lietas, ko dienā izmanto bieži un parasti paķer uzreiz no galda. Sākumā slinkums gribēs ņemt virsroku, tomēr ieguvums, ko ķermenim dod vienkārša piecelšanās, ilgtermiņā atmaksāsies.

 

Zvani staigājot

Ja jūties kā pieķēdēts galdam, pamēģini piecelties un staigāt, kamēr runā pa telefonu. Asinis sāks riņķot straujāk, līdz ar to, aktīvāk ieplūdīs smadzenēs un Tu tā dēļ, iespējams, pat kļūsi par sarunbiedru ar asāku un ātrāk domājošu prātu. Kāpēc mēs to nezinājām ātrāk?

 

Taisi ekspresvingrošanu

Nav laika taisīt vingrinājumus mājās? Sadali tos mazās porcijās visas dienas garumā. Ik pēc pusstundas vai stundas 8-16 reizes pietupties – tas ir viegli! It īpaši, ja Tev ir savs kabinets vai stūrītis.. vai tualete, kurā ieslēgties, ja kolēģi varētu nesaprast. Vingrinājumi var būt visdažādākie, sākot no vienkāršas pietupšanās līdz pat sarežģītākiem izklupieniem. Vienmēr pārliecinies, ka izpildi tos pareizi – internetā ir daudz bezmaksas materiālu no sertificētiem treneriem, kas rāda, kā to darīt.

 

Dzer ūdeni bez apstājas!

Ne burtiski, protams. Bet, patērējot vismaz 2l ūdens dienā pa maziem malciņiem, bieži būs jāceļas, lai dotos uz labierīcībām. Neveikli par to domāt? Jā. Iedarbīgi, lai nesēdētu visu dienu bez apstājas? Arī jā.

 

Padarīji darbu? Esi pelnījis atpūtu!

Ievies ieradumu – katru reizi, kā vari kādu uzdevumu izsvītrot no dienas darāmo darbu saraksta, apbalvo sevi, pieceļoties, izstaipoties un pastaigājot pa telpu. Šis ieradums būs īpaši liels palīgs stresa pilnās dienās. Izstaipīšanās iedos papildus mieru un prāta skaidrību.

 

Atrodi domubiedrus

Cik gan bieži nav aiziets uz pasākumu, jo apsolīji draugiem? Pozitīvs biedru spiediens ir labāks par labākajiem motivējošajiem runātājiem. Pielieto to pašu principu ar veselīgo dzīvesveidu! Izveido grupiņu ar kolēģiem, kuriem patīk bieža izkustēšanās ideja. Nav šaubu, ka neviena diena nepaies bez kāda, kurš visu grupiņu iekustinās un atradīs veidus, kā uzmundrināt pārējos. Varbūt pat varat taisīt ekspresvingrošanu kopā!

 

Uzskaiti kustības

Tu vari domāt, ka kusties ļoti daudz, tomēr cipari vienmēr runā skaļāk. Ja ieraudzīsi savā aplikācijā, ka ir pēcpusdiena, un noieti tikai 350 soļi, ļoti liela iespēja, ka automātiski gribēsi piecelties un pastaigāt apkārt. Vai nu tikai aplikācija telefonā, vai fitnesa aproce – derēs jebkas, kas vien ļauj reālistiski ieraudzīt, kāda ir bijusi dienas fiziskā slodze. Ar laiku vari uzstādīt savus personiskos rekordus un censties pārspēt – pat nevari iedomāties, cik daudz radošu ideju nāks ārā, kā izkustēties!

 

Īpaši advancēts solis – stāvgalds

Arvien vairāk uzņēmumos Latvijā, īpaši IT nozarē, parādās stāvgaldi. Tie ir darba galdi ar datoru, kuru augstumu var ar pogām regulēt uz augšu vai leju, līdz ar to, mainīt savu fizisko stāvokli dienas laikā. Ja jūties nosēdējies, uzbīdi galdu uz augšu un pabeidz rakstīt e-pastu stāvus. Pēdas jau sāp no stāvēšanas? Bīdi galdu atpakaļ. Diemžēl, šāds prieks ir diezgan padārgs, tāpēc jājūtas ļoti laimīgam, ja vadība piekrīt šādus galdus iegādāties! Citos gadījumos vienkārši vērts paturēt šo galdu prātā un pagaidīt, kad radīsies iespēja pie tāda tikt.