7 ieteikumi, kā papēžos nostaigāt visu darba dienu

Iemesli, lai valkātu augstpapēžu kurpes darbā, visbiežāk ir šie trīs.

Viens – birojā ir ļoti oficiāls dreskods.

Otrs – ir jāuzcērtas uz nozīmīgām tikšanām, uzņēmuma reprezentācijas pasākumiem.

Trešais – vienkārši esi sieviete, kurai patīk valkāt augstus papēžus.

Kāpēc ne? Tie dod gan papildus garumu, gan pašapziņu, savukārt stingri klaudzošā skaņa jau no tāluma ziņo – šeit nāk īsta biznesa lēdija, kura spēj gan labi izskatīties, gan ar dzelžainu seju runāt par nozīmīgiem darījumiem.

Viss jau būtu lieliski, tikai… kā lai iztur veselu dienu uz papēžiem? Tā, kā dabiskais pēdu leņķis un gravitācijas centrs ķermenī ļoti mainās, ne par velti dienas beigās pietūkušās pēdas dažreiz ir mazākā problēma un izkāpšana no kurpēm pielīdzināma lielākajai svētlaimei.

Kā augstpapēžu kurpēs regulāri nostaigāt visu dienu? Te būs septiņi ieteikumi. 

  1. Nekad nepērc mazāka izmēra vai šaurākas kurpes. Kāpēc? Lai izvairītos no pēdu noberšanās un tulznām, stundām ilgi atrodoties darbā. Izmēģini kurpes veikalā, labāk vakarpusē, kad pēdām ir lielāka iespēja būt pietūkušām. Ja spiež jau tagad, visticamāk, vesela diena tajās būs neizturama. Tas pats ar šaurību – ja kurpes ir par šauru, tās var pat deformēt pēdu. Labāk neriskēt! Ideālās kurpēs starp garāko pēdas pirkstu un pašu kurpi vēl joprojām ir nedaudz vietas.
  2. Valkā augstos papēžus tikai, esot uz vietas. Tas nozīmē – vienalga, vai brauc uz darbu pie stūres vai sabiedriskajā transportā -, velc kurpes bez papēža un ar ļoti labu, pareizajās vietās atbalstošu zoli. Tā ļausi pēdai atpūsties nozīmīgu dienas daļu.
  3. Ievalkā jaunas kurpes pa mājām. Pirmkārt, jutīsies pārliecinātāka staigājot tieši šajās kurpēs (ja nu vienīgi neesi no tām, kurām nav problēmu staigāt uz jebkuriem augstiem papēžiem). Otrkārt, apavi būs pielāgojušies Tavai pēdai un tik ļoti neberzīs.
  4. Iegādājies gela spilventiņus. Nu jau arī lielākajos lielveikalos vari atrast gela ieliktnīšus pēdām. Tie vai nu novērš pārlieku lielu pēdu slīdēšanu kurpēs, vai nu atbalsta pēdu vajadzīgajās vietās, lai augstos papēžos staigāt būtu ērti.
  5. Izvēlies platu papēdi. Platāks, biezāks papēdis nozīmē stabilāku atbalstu pēdām un potītēm. Valkā ļoti smailu papēdi tikai gadījumos, kad nav citas izvēles.
  6. Zeķes, vienmēr zeķes. Mazs, bet ļoti labsajūtu mainošs padoms! Jebkāda biezuma zeķe (kaut vai tā saucamā “pēdiņa”) būtiski samazina berzi, tāpēc laiks, ko vari izturēt augstpapēžu kurpēs, ļoti strauji pieaugs.
  7. Atļauj sev atpūsties dienas vidū. Ja iespējams, uz pusstundiņu novelc kurpes zem galda un, izkustini pēdas. Kamēr nevienu tas netraucē, Tu palīdzi savām pēdām atpūsties.

Protams, ir arī jāparūpējas par pēdām!

Atļauj sev to praktisko prieku, un sad tad palutini pēdas vai pat visas kājas ar masāžu; kad vien iespējams, staigā basām kājām. Vasara ir ļoti pateicīgs laiks pastaigām pa smiltīm!

Tā būs cieņa pret savu ķermeni, un ļaus tam izturēt darba vai mūsu pašu gaumes uzliktos dreskoda noteikumus ar smaidu uz lūpām.