6 veidi, kā komandai saliedēties bez lieliem pasākumiem

Katru reizi, kad izdzirdi vārdu salikumu “darba saliedēšanās pasākums”, gribas mainīt tēmu, jo tas šķiet lieks laika tēriņš? Padomā vēlreiz.

Viens no pasaulē pazīstamākajiem uzņēmumiem, kas pēta veiksmīgu uzņēmumu vadību, Gallup, ir secinājis svarīgas lietas. Tā aptaujas ir izpētījušas – darba vietas vai uzņēmuma nodaļas, kurās darbinieki jūtas iekļauti komandā un ir aktīvi iesaistījušies, ilgtermiņā iegūst ļoti daudz priekšrocību.

 

Precīzāk sakot:

  • 28% mazāk ētikas pārkāpumu. Neviens neņem pildspalvas uz mājām, jeb, nopietnāk runājot, darbinieki mazāk piesavinās uzņēmuma īpašumu, godīgāk piefiksē darba rezultātus un ir mazāka iespēja korupcijai;
  • 21% augstāka produktivitāte;
  • 41% mazāk kvalitātes defektu darba rezultātos;
  • 37% biežāk darbinieki nāk uz darbu (mums katram ir bijis darbs, uz kuru vienkārši negribas iet – mēs saprotam, par ko ir runa).

Tāpat mūsdienās ir arvien svarīgāk noturēt labus darbiniekus – īpaši Latvijā, kur darbspējīgu cilvēku ar gadiem paliek tikai mazāk. Draudzīgas attiecības un sajūta, ka esi uzņēmumam vajadzīgs, nozīmē lojālus un labi strādājošus darbiniekus. Ne tikai no vadītāja puses tas ir izdevīgi – ir patīkami iet uz darbu ar kolēģiem, ar kuriem ir patīkami strādāt un kuriem uzticēsies sarežģītā brīdī.

 

Kā panākt saliedēšanos? Jā, ir kopīgas sporta spēles vienreiz gadā, ir svētku galds vai balle Ziemassvētkos un Lieldienās, bet – vai ar to pietiek? Tas būtu kā censties saglabāt labu draudzību, tiekoties divreiz gadā. Lai saliedētu kolektīvu savā starpā un katram liktu justies kā vērtīgai uzņēmuma daļai, ir iespējami mazi, bet bieži solīši, kuri ilgtermiņā vedīs pretī efektīvākam rezultātam.

 

Ieteikumi, kā saliedēties bez milzīgiem saliedēšanās pasākumiem

 

  • Mazie svētki. Nav jāgaida līdz lielajām Valsts svinību dienām. Skatoties no kolektīva kopīgajām interesēm un kultūras, kāpēc gan nepadarīt, piemēram, trešdienas par īpašām dienām, kurās visi nāk interesantākā apģērbā kā parasti (pāris tēmas iedvesmai  – mājas atmosfēra, T kreklu diena, sporta fanu diena). Kolēģi pabeidza maģistru, noskrēja pirmo maratonu vai uzvarēja prāta spēlēs? Lieliska izdevība to atzīmēt un likt pārējiem nojaust – panākumus novērtē, par kolēģiem šeit priecājas.
  • Ēdiens. Šis triks nekad nepaliks vecs. Padarāt par ieradumu ēst pie kopīga galda visā uzņēmumā, ja tas ir mazs, vai pa nodaļām, vai pienākumiem. Reizi mēnesī vai biežāk izveidojat par rituālu kopīgu picas pasūtīšanu un apēšanu. Piemēram, ja esat grāmatvežu kolektīvs, pēc saspringtā ikmēneša algu izraksta laika. Ja esat projektu komanda – pēc labi padarīta projekta. Pārdošanas komandai – pēc mēneša mērķa sasniegšanas. Mīlestība iet caur vēderu, un neizmantot šo izdevību būtu kauns.
  • Kopīga telpu iekārtošana. Vienmēr ir iespēja nelielām pārmaiņām. Piemēram, katrs var atnest dekoratīvu priekšmetu, ko novietot kopīgajā telpā. Ja mums ir iespēja pašiem veidot savu darba vidi, ir tajā būs patīkamāk strādāt. Pat viszemākajā amatā šādi rodas sajūta, ka vari ietekmēt savu darba dienu.
  • Labdarība. Katrā pilsētā ir nepieciešamas palīdzīgas rokas tiem, kas par sevi nespēj parūpēties. Protams, būtu naivi ticēt, ka visi kolēģi būs gatavi savu brīvo laiku veltīt brīvprātīgajam darbam, tomēr pakāpeniski ir vērts šādu ieradumu ieviest. Piemēram, reizi nedēļā kopīgi doties uz dzīvnieku patversmi, zupas virtuvi vai palīdzību vietējiem pensionāriem viņu mājas darbos. Cita iespēja – regulāri ziedot līdzekļus vietējām labdarības iestādēm vai konkrētiem cilvēkiem, kam tas ir svarīgi (sazinoties ar tuvāko sociālo dienestu, ļoti ātri var atklāt ģimenes, kuru bērniem vajadzīgas skolas somas vai ārstēšana, ko paši nevar atļauties). Ja uzņēmums par katru darbinieku saziedoto eiro liek klāt savu, ietekme būs vēl iespaidīgāka, turklāt uzņēmumam no tā ir nodokļu atvieglojumi!
  • Veselības grupa. Daudzi pieaugušie vēlas pāriet uz veselīgāku dzīvesveidu, bet nezina, ar ko sākt. Izveido atbalsta sistēmu turpat birojā! Pasūtāt augļus vai veselīgus našķus, izveidojat sporta stūrīti, sarunājat kopīgus skrējienus. Visi tikai pateiksies par iespēju būt daļai no grupas, kas veic pārmaiņas, tā vietā, lai justos viens ar labiem nodomiem. Papildus, tā ir tēma, par ko runāt kafijas pauzēs un ārpus darba!
  • Jauniņo sadraudzēšanās. Katru reizi, kā kolektīvam pievienojas jauns kolēģis, iepazīstini viņu ar pārējiem un noorganizē iepazīšanās pusdienas, kurā savstarpēji var iepazīties un saprast, ko kurš uzņēmumā dara. Esošie kolēģi šādi atcerēsies savu nozīmi uzņēmumā, savukārt jauniņais ieraudzīs kopējo bildi un labāk spēs iekļauties kolektīvā, drošāk jautās palīdzību – jo viņš jau ir runājis ar kolēģiem un zina, ko viņi dara.