5 veidi, kā uzlabot darba vidi

Vai arī Tu esi pamanījis, ka, ja attiecības un vide darba vietā nav patīkama, darba kvalitāte krītas?

Izveidot pozitīvu atmosfēru darba vietā nav vienkārši, tas prasa ieguldījumu gan no darba devēja, gan padotajiem. Pat ja Tavā darba vietā viss ir kārtībā, pievērs uzmanību šiem vienkāršajiem padomiem, kā izveidot darba vidi, kura padara vieglāku un patīkamāku pamošanos no rīta un ceļu uz darbu.

Attēls no freepik.com

1. Atvērto durvju politika.

Ļauj saviem padotajiem uzticēties, ka viņi var griezties pie Tevis, kad ir radusies problēma. Tā radīsi pozitīvu vietu sarunām, ļaujot arī Tev labāk iepazīt savus padotos, viņu stiprās un vājās puses, uzzināsi, ja kādam nepieciešams mentors zināmu darbu veikšanai, tādā veidā uzlabojot darba kvalitāti un personālu. Šādās tiešās sarunās varēsi skaidrāk izklāstīt savu piedāvāto risinājumu un novērtējumu, tādēļ darbinieki jutīsies novērtēti un varēs veiksmīgāk tikt galā ar saviem pienākumiem.

2. Sapratne un līdzjūtība.

Vai arī Tev gadījies, ka steidzama projekta beigās kāds atbildīgais saslimst un šķiet, ka izbojā visu padarīto?  Atceries, ka Tavi padotie ir cilvēki, kuriem var gadīties cilvēciskas kļūdas un kuriem ir arī dzīves ārpus darba laika, kuras viņi bieži nevar ietekmēt. Ja uzturēsi ar padotajiem sarunas arī par ārpus darba laika pavadīšanu, attiecības būs personiskākas un būs vieglāk nodalīt, kuras pieļautās kļūdas ir pieļaujamas un izlabojamas un kuras – nē.

3. Slavē panākumus.

Vai arī Tu svarīga projekta beigās mēdz nosvinēt uzvaru? Padalies savā priekā ar padotajiem, atzīmējot katra ieguldījumu padarītajā. Ja pateiksi atzinību skaļi, būs vieglāk atcerēties, kuram no padotajiem vari uzticēt lielāku brīvību projektos, tādā veidā veicinot darbinieku pašapziņas celšanos, kas pozitīvi ietekmēs gan darba efektivitāti, gan atmosfēru ofisā. Ja iet runa par labajiem darbiem, vienmēr atceries arī par sliktajiem? Kļūdas pārrunā divatā, lai nerastos spiediens no apkārtējiem, dod iespēju darbiniekam savas kļūdas labot, ja viņa sniegums balstīts pieredzes trūkumā, piedāvā mentoru, kas var palīdzēt līdzīgās situācijās.

4. Izaugsme.

Vēlies lai Tavs uzņēmums augtu? Ieklausies padotajos. Kad pieņem darbā jaunu darbinieku, skaidri definē uzņēmuma vērtības, kuras katrs darbinieks var attīstīt, strādājot uzņēmumā. Ja vēlies uzņēmumā ieviest inovācijas, ieklausies darbiniekos, jo tie var sniegt jaunu skatījumu, dot pienesumu jau esošajam. Ja redzi, ka darbinieka vaļasprieks vai kāda no ārpusdarba interesēm var noderēt uzņēmumam, atbalsti darbinieku, lai tas studē šajā sfērā, tādā veidā iegūsi lojālu darbinieku, kurš novērtēs Tavu atbalstu un jutīsies novērtēts.

5. Ērta darba vieta.

Iekārto darba vietas, lai tās būtu piemērotas katram darbiniekam. Piemēro galdus un krēslus, lai darba vietā būtu komfortabli uzturēties. Vari pat izmainīt darbinieku izvietojumu, pārvietojot tuvāk kolēģus, kuri sastrādājas veiksmīgi un tālāk vienu no otra tādus, kuri konfliktē. Tādā veidā panāksi, ka darba vietā skanēs vairāk smieklu un uzlabosies atmosfēra visā telpā. Neaizmirsti par gaismas nozīmi telpā, dabīgs spilgts apgaismojums uzlabo darba efektivitāti un vispārējo noskaņojumu.

Attēls no freepik.com

Uzņēmuma iekšējā atmosfēra bieži ir trausla tēma, ko ir sarežģīti viennozīmīgi uzlabot, jo vienmēr pastāv cilvēciskais faktors, bet šie soļi palīdzēs Taviem darbiniekiem justies novērtētiem un arī Tev padarīs ikdienu vieglāku.