5 veidi, kā kļūt par produktivitātes meistaru

Ja brīnies, kā Tava kolēģi vai priekšniecība tik izcili paspēj visu izdarīt, kamēr Tev atkal diena ir galā un nekas nav pabeigts, lai arī biji aizņemts visu dienu, šis būs Tev!

Produktīva laika plānošana ir spēja, ko var attīstīt. Ir triki, kas Tev ļaus kļūt par lielāku meistaru produktivitātē – un zemāk esošie ir lielisks sākums.

5 veidi, kā kļūt par produktivitātes meistaru

1 Sāc dienu vai nedēļu ar svarīgāko darbu plānošanu

Kamēr neesam sev pateikuši, kas ir svarīgākais, varam nozust pēkšņo ikdienas darbu jūklī. Ja zinām, kas ir jāpadara tieši šodien, būs vieglāk pateikt nē un pieklājīgi pamatot savu “nē” citiem. Labāk uzstādi sev 1-3 obligātos uzdevumus, kas jāizdara pa dienu, ieraksti plānotājā, un saki nē visam pārējam, kamēr tie nav izdarīti.

Varianti, kad šos svarīgākos darbus noteikt, ir dažādi – nedēļas sākumā, iepriekšējā vakarā, agrāk no rīta. Izvēlies to, kas, Tavuprāt, Tev strādās vislabāk. Iztestē arī pārējos, ja redzi, ka nestrādā vis. Lēnām atradīsi, kuros laikos labāk vari safokusēties uz “lielo bildi”.

2 Sāc arvien vairāk teikt “nē” sapulcēm bez jēgas

Jā, mēs zinām, tas nav vienkārši. Dažreiz ir pienākums tur būt, un liekas, ka nav variantu. Tai pat laikā, vienmēr ir iespēja vismaz izmēģināt paskaidrot citiem komandas biedriem, vismaz reizi mēnesī, vismaz vienā no piecām sapulcēm, ka šobrīd esi ļoti svarīga uzdevuma priekšā, kuru nepabeidzot, būs trakāk, nekā, ja vienkārši vēlāk uzzināsi svarīgāko sapulcē no kolēģa.  

3 Sadali dienas vai nedēļas laikus blokos

Ja vien tas ir iespējams, jebkādas rutīnas ieviešana ilgākā laikā padarīs darbu efektīvāku. Ķermenis jau pieradīs, ka konkrētajā laikā ir konkrēti uzdevumi, un pārslēgties būs arvien vieglāk.

Sadali dienu, nedēļu vai mēnesi blokos, un centies līdzīgus uzdevumus salikt kopā. Piemēram, trešdienas ir tikšanās un sapulču dienas; katru dienu laiks no plkst. 10-12 ir dokumentu noformēšanai; 13-14 e-pastiem un zvaniem, 14-16:30 radošākiem uzdevumiem, utt. Arvien vairāk medijos parādās informācija, ka cilvēks tomēr nav multi-tasking speciālists, un iedziļināties viena uzdevuma pildīšanai vienlaikus biežāk būs veiksmīgāka izvēle nekā nepārtraukti pārslēgties no viena darba uz otru.

4 Sadali lielos darbus mazākos, izdarāmos darbos

Lielākā daļa prokrastinācijas jeb, vienkāršā valodā sakot, darbu novilcināšanas, notiek tāpēc, ka priekšā esošais uzdevums liekas pārāk sarežģīts un nepaveicams.

Sadali to mazos, 5-30 minūtēs izpildāmos darbos, un atzīmē katru soli, ko paveic – tas motivēs darboties un neko nenovilcināt, kad sajutīsi padarīto, mazo uzvaru garšu.

5 Ierosini publisko darbu kalendāru

Īpaši, ja liela daļa dienas sastāv no sapulcēm un biznesa tikšanām. Pārējā komanda jau uzreiz varēs redzēt, kuros laikos esi patiesi aizņemts, un pat netraucēs – un otrādi. Arī Tu zināsi, ar kādiem laikiem rēķināties, ko palūdzot komandas biedriem.

Ja komandā tāda kalendāra vēl nav, pamēģini Google Calendar bezmaksas iespējas.

Attīstot produktivitāti, var parādīties izmaiņas arī citur dzīvē – kaut vai vienkārši laiks sev un ģimenei pēkšņi var kļūt iespējams, kaut mazdrusciņ! Un Tu zināsi, ka pieņēmi pareizo lēmumu, izvirzot laika plānošanu par galveno spēju, ko apgūt šogad.