5 padomi, kā plānot ēdienreizes septembra ritmam

Mēs neesam ēdienu eksperti.

Mēs tikai esam cilvēki, kuriem patīk meklēt veidus, kā dzīvot patīkami un efektīvi.

Un mums pašiem kļūst arvien svarīgāk iemācīties gatavot visai ģimenei – veselīgi un straujajam darba-mājas ritmam atbilstoši.

Runā, ka uz septembri tas palikšot vēl straujāks!

Tāpēc šajā blogā dalīsimies ar soļiem, kas ir pietiekoši universāli, bet katrai ģimenei var palīdzēt laikus sagatavoties jaunajam mācību gadam, iemācoties laiku ēst gatavošanai, nezaudējot ēdiena veselīgumu.

 

Kā plānot ēdienreizes visai ģimenei skolas laikam

1. Atlasi ēdienu “jā” un “nē”.

Recepšu internetā ir miljoniem. Vari šo posmu saukt par dabīgo “meklēšanas filtru”. Sašaurini savas izvēles. Apkopo informāciju par visu ģimeni – kam noteikti jābūt ēdienreizēs, kas nedrīkst būt.

Ņem vērā:

  • alerģijas,
  • produktu nepanesamību,
  • konkrētas diētas ierobežojumus pēc ārsta norādēm,
  • dzīvesveida specifika (piemēram, veģetārietis, vegāns, sportists ar mērķi skriet maratonu, sportists ar mērķi audzēt muskuļus),
  • personisko gaumi (kas katram no ģimenes garšo, un kas noteikti negaršo).

 

2. Atlasi vēlamos gatavošanas paradumus.

Nodefinē, kā tieši vēlies (vai vari) gatavot ēst. Kas šobrīd ir prioritātes?

  • Sagatavot vienreiz un tad ēst visu nedēļu – arī, ņemot līdzi uz biroju? Tad jāmeklē produktus, kurus var viegli sasaldēt, pēc tam uzsildīt, un kas ilgi glabājas. Receptes jābalsta uz šiem un iepriekšējā “meklēšanas filtra” atlasītiem produktiem.
  • Ieviest sistēmu, kurā pēc tam var variēt ar receptēm? Kopā ar mājiniekiem vienojaties par sistemātisku ēšanas plānu dienai (piem., brokastīs putra, pusdienās siltais ēdiens, vakariņās zupa vai salāti) vai arī konkrētas nedēļas dienai (piem., pirmdienās kartupeļu diena, otrdienās vistas ēdieni, u.tml.)
  • Gatavot uzreiz, bet ātri? Daudziem ēst gatavošana ir kā patīkams rituāls, kas ļauj atslēgties no darba. Meklē mājaslapas un blogus, kurās ir receptes ar 3-5 sastāvdaļām, 30 minūšu pagatavošanai. Pērc saldētus dārzeņus, kurus vienkārši var uzmest uz pannas un nav jāvelta laiks to mizošanai un griešanai.

 

3. Atrodi receptes un saraksti iepirkumu sarakstu.

  • Kad filtri izveidoti, izmanto tos kā meklētājvārdus latviešu, angļu vai krievu valodās.
  • Izveido plānu vienai nedēļai uz priekšu – tā ietaupīsi laiku.
  • Saraksti visas sastāvdaļas un piefiksē sev ērtā veidā – internetā vai uz lapiņas.

 

4. Iepērcies vairumā!

  • Ja iespējams, pasūti pārtiku internetā ar piegādi. Ja ne – braucat ar ģimeni iepirkties vienreiz nedēļā, sapērkot vairumu.
  • Tādus produktus, kas ātri bojājas, piemēram, salātus vai pienu, var piepirkt tuvējā veikalā ik pēc 2-3 dienām, bet tas vairs neaizņems tik daudz laika.

 

5. Iztestē jau augustā, vai plāns strādā!

Nav teikts, ka viss ies pa diedziņu, iespējams, ka praksē pamanīsi citas lietas, kuras maina Tavus un ģimenes ēšanas plānus. Labāk to saprast laicīgi. Tad jaunajā mācību gadā jau iesoļosiet, pārliecināti par to, ka ēdīsiet labi un pilnvērtīgi, nepatērējot gatavošanai un sagādei miljons stundu.

Lai veicas plāna izveidē! Ja redzi, ka šie padomi var noderēt kolēģiem vai ģimenes locekļiem, dalies ar blogu.

Ja Tev ir citi labi padomi, kā ietaupi laiku, gatavojot savai ģimenei ātri un veselīgi, neturi sveci zem pūra – raksti komentārā!

Back to School laiks – mēs būsim Tev gatavi.