5 padomi ergonomiskākam biroja darbam

Katrs, kuram darba vietā nākas lielu daļu laika pavadīt pie datora zina, cik nogurdinoši tas patiesībā ir.

Stīva mugura, notirpušas kājas, no ekrāna gaismas nogurdinātas acis ir tikai daļa no problēmām, kuras rodas sēdoša darba darītājiem.

Iesakām ofisā izmantot ergonomiski pareizu pozīciju un, ja nepieciešams, arī palīglīdzekļus, lai dienas beigas pienāktu viegli. Izmanto šos padomus, lai ķermenis darba dienu neizjustu kā slogu.

  1. Darba pozai jābūt dabīgai un ērtai. Mugura taisni, rokas paralēli grīdai, taisni leņki rokām un mugurai. Protams, kad sāk par to domāt un ir jau iestrādāts neveselīgs sēdēšanas veids, pirmo laiku vajadzēs pavadīt, sevi ik pa laikam iztaisnojot, kas var nešķist ērti, tomēr pēc kāda laika pamanīsi, ka tā Tu uzlabo ķermeņa un arī dzīves kvalitāti. Ja sākumā sēdēt taisni šķiet sarezģīti un arī krēsla atzveltne nepalīdz, izmanto ergonomiskos muguras un jostas vietas balstus.
  2. Izmanto regulējamus krēslus. Lai krēsla augstums būtu tieši Tavam ķermenim piemērots, izmēģini pacelt krēslu augstāk vai zemāk, lai atrastu sev ideālo augstumu. Ja pielāgojot krēslu galda augstumam, pēdas nejūtas ērti, izmanto kāju palikņus, lai noturētu pēdas dabiskā stāvoklī. Tāpat tiek ieteikts krēslu pielāgot tā, lai kājas pret mugurkaulu nebūtu 90 grādu leņķī, bet 110, lai ceļgali atrodas  nedaudz zemāk kā mugura.
  3. Tastatūras un peles attālumam jābūt pārdomātam. Lai nav jāliecas uz priekšu katru reizi, kad jāpārvieto peles kursors, novieto peli un tastatūru ērtā attālumā, pielāgojot galda augstumu un krēsla tuvumu galdam. Elkoņiem jābūt 90 grādu leņķī, lai rokas netiktu sasprindzinātas, ideāli ir, ja krēslam ir arī roku balsti uz kuriem novietot elkoņus. Lai izvairītos no muguras problēmām, atceries, ka tastatūrai ir jābūt tieši priekšā.
  4. Ekrāna novietojums– var būt par tālu? Jā, var gan, ja ekrāns nav pielāgots rokas stiepiena attālumā, ķermenim ir tendence liekties uz priekšu, kas, protams, nav veselīgi mugurkaulam, tāpēc novieto ekrānu tieši sev priekšā, ekrāns var atrasties nedaudz uz leju, lai mugura turētos taisni, un tikai zods būtu nedaudz uz leju. Ja liela daļa Tavas dienas paiet pie ekrāna, atceries ari par acu veselību- pēc 20 minūšu darba, skatoties ekrānā, novērs savu skatienu uz kaut ko, kas atrodas 10 metru attālumā vai arī aizsedz acis ar plaukstām uz 10-15 sekundēm.
  5. Atpūta ir svarīga. Ik pēc stundas darba pie datora, piecelies un izstaipies, atstāj darba galdu, lai izkustinātu muskuļus. Ja Tava darba vieta ir iekārtota stāvus, pēc šāda laika posma apsēdies, lai atpūtinātu kājas un mugurkaulu.  Lai arī cik ļoti šis punkts šķistu vienkāršs, tā nozīme ir nenovērtējama.

Neergonomiska darba vieta tiem, kas strādā pie datora, var radīt dažādas veselības problēmas, sākot no mugurkaula deformācijām, līdz pat iekšējo orgānu problēmām, kas rodas, ja ķermenis neatrodas taisnā leņķī un iekšējie orgāni ilgstoši tiek nospiesti. Tādēļ ceram, ka šie padomi palīdzēs Tev uzlabot savu darba vietu, lai tā netraucētu baudīt dzīvi pēc darba laika beigām.

Ja vēlies izmēģināt dažādus ergonomiskus risinājumus savas darba vietas uzlabošanai, ieskaties šeit, jo Baltijas biroju serviss tagad piedāvā arī ergonomiskos produktus, tādus kā kāju paliktņi un muguras balsti.